
Założenie sklepu internetowego to jedno, ale żeby móc rzeczywiście zacząć sprzedawać, konieczne jest pozyskanie produktów do swojego e-sklepu. Oczywiście można zrobić to na różne sposoby – zarówno te tańsze i wygodniejsze, jak i te wymagające większych nakładów finansowych. Dostawców można poszukiwać na własną rękę, prowadzić sklep internetowy w oparciu o system dropshipping czy też postawić na gotowe rozwiązania i zintegrować e-sklep z hurtowniami online. Wobec tego skąd wziąć produkty do sklepu internetowego?
Zakładanie sklepu internetowego a pozyskiwanie towarów
Jedną z możliwości pozyskania produktów do sklepu internetowego jest nawiązanie kontaktu z dostawcami. Można w tym celu skorzysta z serwisów internetowych, forów, grup dyskusyjnych i blogów. Z całą pewnością warto odwiedzić także serwisy branżowe. Dzięki temu można stosunkowo szybko nawisać kontakt z wybraną firmą, która może stać się naszym dostawcą w przyszłości. Współpracę można nawiązać zarówno z rodzimymi hurtowniami i dystrybutorami firmowymi popularnych marek, jak również z dostawcami zagranicznymi.
Inną opcją jest dropshipping, co jest coraz częściej wybieraną opcją w przypadku nowopowstałych e-sklepów, nieposiadających własnego magazynu i chcących zaoszczędzić. Chodzi tutaj o korzystanie z usług hurtowni, które zajmują się wysyłaniem zamówionego online towaru bezpośrednio do klientela. Tak więc produkty nie są wysyłane do właściciela sklepu internetowego, ale pakowane są w hurtowni i od razu wysyłane pod wskazany przez sklep adres. Takim oto sposobem można sporo zaoszczędzić na kosztach logistycznych. Nie trzeba bowiem nawet kupować lokalu z przeznaczeniem na magazyn ani też płacić za wynajem magazynu czy też płacić za dostarczenie towarów do magazynu. Ponadto w przypadku większych zamówień czy nawiązaniu stałej współpracy z hurtowniami, można liczyć na atrakcyjne rabaty, co jeszcze bardziej obniży ponoszone wydatki.
A może gotowa integracja z hurtowniami?
Bardzo korzystnym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na sklep internetowy zintegrowany z hurtowaniami, a tego typu opcję oferuje przykładowo platforma Sky-Shop.pl. Do dyspozycji jest już ponad 170 hurtowni, a platforma ta cały czas wykonuje integracje z nowymi. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że można liczyć na automatyczna aktualizację cen i ilości produktów. Wszystkie opisy, zdjęcia, ceny i ilości produktów w sklepie internetowym są zgodne z tym, co dostępne jest aktualnie w hurtowni. Jest to ogromne ułatwienie i oszczędność czasu dla przedsiębiorcy. Nie ma bowiem potrzeby ręcznego dodawania produktów. Aktualizacje wykonywane są kilka razy dziennie, a więc stany magazynowe w e-sklepie są zawsze aktualne. Koniec z przykrą niespodzianką braku towaru, który właśnie zamówił klient.